Cliënten WMO in Doesburg zeer tevreden over contact met gemeente

17 Views

Waardering voor consulenten stijgt van 7,5 naar 8

 

De waardering voor de consulenten van het Zorg-loket van de gemeente Doesburg is in 2016 ten opzichte van 2015 over de gehele linie verbeterd. Was de gemiddelde waardering in 2015 een 7,5, in 2016 is deze gestegen naar een 8.

 

Elk jaar vraagt de gemeente om een onderzoek naar de prestaties van de WMO. Hiermee kan de gemeente bijvoorbeeld zien welk effect de maatregelen hebben bij de inwoners van Doesburg. Zijn de inwoners zelfredzamer? Neemt de maatschappelijke participatie toe?

 

Uit het onderzoek blijkt dat inwoners vinden dat ze snel geholpen worden (van 67% naar 80%) en dat er samen naar een oplossing gezocht wordt ( 66% naar 82%). Dit zijn de opmerkelijkste stijgers. De overige cijfers geven over de breedte een lichtere maar wel zekere verbetering te zien. Opvallend is dat slechts 38% van de respondenten weet dat er gebruik gemaakt kan worden van een onafhankelijke cliëntondersteuner.

 

Wethouder Peter Bollen (Sociaal Domein) reageert verheugd:” Een goede participatie begint bij een goede dienstverlening. De transities in het Sociale Domein zijn een hele opgave geweest voor de gemeente en in ben blij dat dit niet ten koste is gegaan van de kwaliteit. Dat betekent dat de ambtenaren goed werk doen en dat de cliënten beter in staat zijn zo goed mogelijk hun dagelijkse leven in te vullen.”

De resultaten van het cliëntervaringsonderzoek staat op www.waarstaatjegemeente.nl en op de website van de gemeente Doesburg: www.doesburg.nl

Foto: omroepgelderland.nl

 

Share on LinkedInEmail this to someoneShare on Google+Pin on PinterestShare on FacebookTweet about this on Twitter
images-13

Reageer op dit artikel

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met (verplicht).