vrijdag, december 5, 2025
No menu items!
Blik op online, de online specialist van de liemers
SOS Service spreekt uw taal
HomeNieuws uit de regioCultuurLokale bedrijven en organisaties vinden elkaar dankzij Liemerse Uitdaging

Lokale bedrijven en organisaties vinden elkaar dankzij Liemerse Uitdaging

‘Appeltaart, marketingplan 
en een officieel koor’

In De Liemers ontstaan dankzij de Liemerse Uitdaging de mooiste samenwerkingen. Ook de afgelopen periode is er veel gebeurd. Een appeltaart die wordt gebracht tijdens een fietstocht, een mannenkoor dat is ingeschreven bij de notaris en een historisch fort dat een jaar lang marketingadvies krijgt van een professioneel bureau.

Het zijn voorbeelden van wat er gebeurt wanneer mensen uit het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties elkaar weten te vinden. De Liemerse Uitdaging helpt daarbij al elf jaar. Met gesloten beurs, maar met veel enthousiasme. “Het blijft mooi om te zien hoe bedrijven klaarstaan om verenigingen en stichtingen te helpen”, zegt manager Peggy Blaauw van de Liemerse Uitdaging.
Dankzij een groot netwerk weet de Liemerse Uitdaging steeds opnieuw partijen te koppelen die elkaar anders nooit hadden gevonden. Dat levert niet alleen praktische hulp op, maar vooral betrokkenheid, plezier en trots.

Fort Pannerden
Zo ontstond er in oktober 2024 tijdens de Beursvloer een match tussen WeMarketeers en Fort Pannerden. Het marketingbureau besloot het fort een jaar lang te volgen en heeft inmiddels al geholpen met een marketingplan dat helpt richting de toekomst. Het resultaat is een compleet concept waar Fort Pannerden naar eigen zeggen enorm blij mee is. “Deze match heeft ons écht verder gebracht en geeft toekomstperspectief”, zegt Jos Peters namens Fort Pannerden.

Gezelligheidskoor Tijdloos
Ook gezelligheidskoor Tijdloos uit Zevenaar vond dankzij de Liemerse Uitdaging de juiste hulp. Het vrolijke koor treedt al jaren op in verzorgingshuizen, maar achter de schermen liep het tegen praktische problemen aan. De vereniging bestond eigenlijk alleen op papier en kon geen bankrekening openen. Prick & van Houtum Notarissen nam de uitdaging aan en hielp het koor aan een officiële status. “We zijn er heel blij mee”, aldus Ben Wildekamp namens Gezelligheidskoor Tijdloos.

De Schans 
En dan is er nog de match tussen De Schans in Tolkamer en Fruitkwekerij De Stokhorst uit Groessen. De Schans had appels nodig voor activiteiten en Stokhorst-ondernemer Theo Wolters bood deze met plezier aan. De tegenprestatie kwam later – niet in geld, maar in de vorm van een zelfgebakken appeltaart. Een simpel gebaar, met een grote glimlach tot gevolg. “Het was zo’n mooie match: simpel, lokaal en met veel plezier”, aldus Jos Gerritzen namens De Schans.

OOK INTERESSANT?

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

- Advertenties -
 Film brengt een gevoel over
 programma Kunstwerk

Meest gelezen

Nieuwste reacties